reide
爱这世界哪够爱你伟大
 

《【渣自翻】the last goodbye》

不要挂我我只是一个小学生,还查了几个单词= = 基本上就是直接英→中【。

就是看到the last goodbye现在好像还没有歌词来着

一口气看完魔戒3部的心情非常澎湃,再加上这首歌是Billy boyd的pippin(太可爱了太喜欢皮皮了)唱的所以就=v=让我找花絮看啊啊啊((



  我看见亮光冉冉消湮在天壁中

  在风里我听见了一声叹息

  当飘雪掩埋了我坠倒的子弟们

  我将要说这最后的再见


  夜幕正在落下

  这一天结束了

  道路现在在呼唤

  我必须要离开了


  翻过了崇山,仰视与于树下

  穿过永不熠亮光线的大地

  经过浩涌进大海的小溪之银


  在云与星河之下过

  穿过厚雪和疲倦的寒冬

  我最后转向了那条指引着回家方向的路

  然后穿过了那些不可言之的路

  我们经历了所有这些风风雨雨的日子,但是现在是时候该恳求你的告别了

 

  我曾经去过了许多地方

  我曾经目睹了许多悲痛

  但我从不后悔

  并永生不忘

  所有曾和我一起并肩走过那条路的人儿们


  夜幕正在降临

  这一天结束了

  道路现在在呼唤

  我必须要离开了


  翻过了崇山,仰视与于树下

  穿过永不熠亮光线的大地

  经过浩涌进大海的小溪


  为了那些我永远保留的回忆

  在你的祈愿下我要别去了

  转向那条指引着回家方向的路

  然后穿过那些不可言之的路

  我们经历了所有这些风风雨雨的日子,但是现在是时候该恳求你的告别了


  我恳求你一个非常美好的告别。


The last goodbye


by Billy Boyd

I saw the light fade from the sky


On the wind I heard a sigh


As the snowflakes cover my fallen brothers


I will say this last goodbye


Night is now falling


So ends this day


The road is now calling


And I must away


Over hill and under tree


Through lands where never light is shone


By silver streams that run down to the Sea


Under cloud, beneath the stars


Over snow one winter's morn


I turn at last to paths that lead home


And though where the road then takes me


I cannot tell


We came all this way


But now comes the day


To bid you farewell


Many places I have been


Many sorrows I have seen


But I don't regret


Nor will I forget


All who took that road with me.


Night is now falling


So ends this day


The road is now calling


And I must away


Over hill and under tree


Through lands where never light is shone


By silver streams that run down to the Sea


To these memories I will hold


With you blessing I will go


To turn at last to paths that lead home


And though where the road then takes me


I cannot tell


We came all this way


But now comes the day


To bid you farewell


I bid you all a very fond farewell.


去百度了英文歌词结果看见了中翻…………比我的好一万倍……………简直脸红………………………………………嘛不过翻都翻了…(



评论
© reide/Powered by LOFTER